Ciudades para personas, no para automoviles

La idea parece sencilla pero es tan complicada como el gobierno. Despues de leer la entrada Designing Cities for People, Rather than Cars… y ver el vídeo que añade su editor, he entendido bastante del porque de la desastrosa calidad de vida que desarrolla la sociedad aquí, en Tijuana.

The world’s cities are in trouble. In Mexico City, Tehran, Bangkok, Shanghai, and hundreds of other cities, the quality of daily life is deteriorating. […]

In response to these conditions, we are seeing the emergence of a new urbanism. One of the most remarkable modern urban transformations has occurred in Bogotá, Colombia, where Enrique Peñalosa served as Mayor for three years, beginning in 1998. When he took office he did not ask how life could be improved for the 30 percent who owned cars; he wanted to know what could be done for the 70 percent–the majority–who did not own cars.

Mas que nada necesitamos vivir en lugares que nos hagan sentir bien. Que nos apetezca salir, caminar, entrar y salir de diversos lugares. Me gusta la Plaza Fiesta (antigua Plaza del Zapato) por esa misma razon. Ahora, si tan solo no me quedara a media hora de mi casa.

Este vídeo, de una conferencia en Monterrey, California, te dara una idea, pero habla en concreto de la situación de nuestro país vecino.

One response to “Ciudades para personas, no para automoviles

  1. buen video, tenia ganas de verlo pero espere para verlo agusto pues dura 22 min. tal vez aplique esto cuando compre el Sim City DS

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s